Astronomski izobraževalni tabori

Med 8. in 10. oktobrom je na Medvedjem Brdu potekal astronomski izobraževalni tabor za učence 7., 8. in 9. razreda Osnovne šole Venclja Perka Domžale.

Tabora se je udeležilo 27 učencev in 2 učiteljici.



Dom Medved ob meglenem jutru...

... in ob sončnem popoldnevu :)

Tabor se je pričel v petek popoldne s pravili, katerim je sledil zabavni, neastronomski program z igrico »Kaj bi bil, če bi bil…?«. Vsakdo je moral odgovoriti na 5 vprašanj, nato smo listke zložili, premešali in nato ugotavljali, kdo je kaj napisal. Ko se je stemnilo, smo se odpravili na opazovanje, a se je na žalost (po Murphy-jevem zakonu) takoj ko smo postavili teleskop pooblačilo.



Skupinska slika.

Zakaj nisem bil maskota tabora?

V soboto zjutraj so se učenci razdelili v 7 skupin ter si izbrali projekte. Teme projektov so bile o Planetih in daljnogledih v skladu z učno snovjo, ki jo sedaj obravnavajo v šoli. Zraven pa smo vključili še teleskope, Sončev sistem in umetne satelite. Namen izdelave plakatov in nato projektov je bil, da učenci sami poiščejo literaturo o izbrani temi in izpišejo najpomembnejše oz. zanimive podatke, ter da se sami z doživljanjem makete največ naučijo o njej.



Milena je bila na trenutke tudi stroga.

Teleskop je prvi dan bolj sameval, kot pa bil v rabi.

Če je bila kje kakšna zagata, sta mentorja ali pa učiteljici veselo priskočili na pomoč.



Daša a verjameš, da obstaja življenje še kje v vesolju?

A si vedel, da so enemu astronomu odrezali nos? Evo tu imaš. Lahko si prebereš :)

Med delom so si skupinice vzele krajši premor in odšle še na opazovanje Sonca, skozi teleskop, ki je namenjen posebej za takšno opazovanje. Na Soncu se je dalo opaziti nekaj protuberanc in granule, na žalost pa v času tabora Sonce ni bilo preveč aktivno, zato Sončevih peg ni bilo možno zaslediti.



Brskanje po literaturi.

Kdo je bil Jurij Gagarin?

Po kosilu je sledil uro dolg sprehod. Ker je bil tabor v jesenskem času, je bila narava še posebej lepa, ponudila pa nam je tudi marsikakšno zanimivo rožico, gobo ...



Martin med postavljanjem Coronada.

WAW!!!!



Naša četica koraka strumno...

... no, ali pa tudi ne.

Po sprehodu smo se zopet zatopili v delo, da smo naredili plakate do konca in nato še izdelali različne makete: model Osončja, camera obscura, Keplerjev teleskop, preprost daljnogled…



Je to krava? Ne, to je bik :)

Rožica.

Dežnik.



Notranji planeti.

Daša pomaga sedmošolcem, ki so bili prvič na taboru in zato še niso toliko "uigrani".



Ekipa, ki je preučevala zunanje planete.

Tine je pokazal svojo umetniško žilico in narisal mednarodno vesoljsko postajo.

Seveda je bilo med delom tudi dovolj prstega časa za sprostitev, za kakšno igro z žogo, za ušpičit kakšno lumparijo ali pa pozirati fotoaparatu.



Prvi koraki do camere obscure.

Neptun: manjka še malo bele barve in bo takšen kot pravi.

Vreme nam v petek res ni bilo naklonjeno. Izboljšalo se je šele v soboto okoli poldneva, zato tudi ni bilo nič s sončnim vzhodom. O sončnem zahodu pa je dovolj zgovorna naslednja fotografija.



Daj posnami naju v tej pozi. Roko še malo gor, še malo, še malo. To bo to.

Kako že gre pregovor? Kjer osel leži ...

Na srečo nam je bilo tudi celo noč vreme lepo, saj ni bilo niti oblačka na nebu. Zato smo se zvečer toplo oblekli in odšli opazovat. Najprej so učenci spoznali kako in zakaj so nastala ozvezdja, katere zvezde sestavljajo katero ozvezdje, koliko so zvezde oddaljene od nas… Nato pa smo si ogledali različne objekte še skozi teleskop: Jupiter in štiri Galilejeve lune, galaksije, kopice, meglice, dvojne zvezde…

Zjutraj je bilo na žalost spet megleno, zato smo lahko spali vse do zajtrka.

Zajtrk mjami :)



:) :).

Po zajtrku so sledile predstavitve projektov in maket. Učiteljici sta tekom tabora ocenjevali vsako ekipo glede na sodelovanje v skupini, vsebino, predsatavitev in širše poznavanje teme.



Naš slavljenec.

Prvo mesto sta si delili dve skupini, ki sta dobili še sladko nagrado. Seveda so dobili majhno sladko nagrado tudi drugi udeleženci. Za udeležbo na taboru pa je dobil vsek član tudi priznanje.



Jaka v elementu.

Model Keplerjevega teleskopa, ki je bil nedolgo nazaj lansiran v Zemljino orbito.

Čisto za konec je vsak od učencev še ocenil tabor od 1 do 10, napisal kakšno pohvalo, grajo ali pa predlog.

Medvedova ocena znaša 8,6, Pohvale, graje in predlogi pa so zbrani spodaj.

Pohvale:

Prijazni učitelji,
veliko prostega časa,
zanimive stvari,
dobro razporejen čas,
izredno zanimiva predavanja in opazovanja,
da smo šli zvečer opazovati, sprehod,
dobro organiziran, zabaven tabor,
lepa ozvezdja,
izbrali pravi letni čas,
zabavno, zanimivo, aktivno, neko doživetje,
pozno spanje, dolgo spanje,
veliko zvezd smo videli,
vse je bilo najbolje,
vse mi je bilo dobro,
bilo je zanimivo gledati skozi teleskop.

Graje:

premalo prostega časa,
prepoved obiskovanja med spoloma,
učiteljice so bile predolgo pokonci,
mraz,
preveč omejitev,
preveč izivane od udeležencev,
preveč dela (skupinsko delo, delo v učilnicah).

Predlogi oz. spremembe:

več prostega časa,
naj gredo učiteljice prej spat,
tabor v drugem letnem času,
še več zgodb o ozvezdjih,
ne vzemati stvari učencem,
da bi dali TV v sobo,
opazovanje preko noči (do 2. zjutraj),
ne delati plakatov.

S tem smo tabor zaključili in se z novim znanjem odpravili domov.



Model osončja.

Pohvala in majhno darilce.

Pot proti domu.

Spoznajmo nebo in zvezde

Astronomski izobraževalni tabor

Slovenska astronomska revija