Toyota osvojila dve nagradi za motor leta “Engine of the Year 2010”

Odlično tehnološko znanje Toyotinih inženirjev je ponovno dobilo priznanja, saj so na podelitvi nagrad za Mednarodni motor leta 2010 osvojili nagradi v kategorijah „Zeleni” motor leta in Motor leta s prostornino manj kot en liter.

Ti dve zmagi pomenita resnično mednarodno priznanje, saj je motorje preizkušalo in ocenjevalo kar 65 novinarjev s področja avtomobilizma iz 35 držav. Toyotin najnovejši uspeh še dodatno bogati vrsto priznanj, ki jih je podjetje osvojilo na tekmovanju za mednarodni motor leta. Od začetka podeljevanja priznanj leta 1999 je Toyota osvojila kar 23 zmag (od skupno 144).

„Zeleni” motor leta – Toyotin Hybrid Synergy Drive®

Toyotina tehnologija pogona Hybrid Synergy Drive® je leta 2010 ponovno osvojila lovoriko s priznanjem za „Zeleni” motor leta in tako nagrado v tej kategoriji prejela že četrtič v zadnjih petih letih. Svetovno priznana tehnologija pogona, ki je na voljo v modelih Prius in Auris HSD, je ena najuspešnejših v zgodovini podeljevanja nagrad, saj je skupno osvojila kar 11 naslovov.

Pogon Hybrid Synergy Drive® v modelu Auris HSD zagotavlja porabo goriva, ki znaša le 3,8 litra na 100 km, vrednosti emisij CO2 pa znašajo le 89 g/km. Tako Auris HSD kot tudi novi Prius izpolnjujeta zahteve standarda Euro 5 glede emisij, pričakuje pa se, da bosta ustrezala tudi zahtevam standarda Euro 6. Pogon HSD, ki je popolnoma hibriden pogonski sklop, lahko pri hitrostih do 50 km/h deluje v izključno električnem načinu, pri čemer znaša doseg vozila do 2 km – odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorske baterije. Pogonski sklop predstavlja tudi napredek v kakovosti izpušnih plinov, saj zagotavlja omejene vrednosti emisij dušikovih oksidov in nič emisij trdnih delcev.

Če povzamemo besede sodnikov, ki jih je navdušil Toyotin pogonski sklop HSD: „Bistvo strojniškega in električnega znanja ter spretnosti v enem samem paketu po zmerni ceni”, „Še vedno je to najboljša okolju prijazna tehnologija, ki je na voljo na tržišču. Zanesljiva in vzdržljiva, z zelo nizkimi vrednostmi emisij CO2” in „Močnejši, bolj uglajen in varčnejši – najnovejša temeljito dodelana različica Toyotinega edinstvenega hibridnega pogonskega sklopa je boljša v vsakem pogledu”.

Motor leta s prostornino manj kot liter – Toyotin 1,0-litrski VVT-i

Toyotin lahek in kompakten 1,0-litrski motor s tehnologijo VVT-i je že četrto leto zapored osvojil nagrado v kategoriji Motor leta s prostornino manj kot liter. Novi 1,0-litrski trivaljni bencinski motor je v celoti izdelan iz aluminija in tako tehta le 67 kg, zaradi česar je trenutno eden najlažjih avtomobilskih motorjev z notranjim izgorevanjem na tržišču.

Ta motor, ki nudi 68 KM (50 kW) moči, ni le najmočnejši 1,0-litrski motor v A-segmentu vozil, ampak zagotavlja tudi največji navor v svojem razredu – kar 93 Nm pri 3600 vrt/min. Visoke vrednosti navora v spodnjem do srednjem območju vrtljajev so bistvene za prijetno vožnjo pri pogostem ustavljanju in ponovnem speljevanju, nenehnem pospeševanju in ponovnem zaviranju, kar največkrat srečamo pri mestni vožnji. Toyotina ekipa za razvoj je to dosegla z uvedbo trivaljnega motorja z majhnim trenjem in natančno uglašenim sistemom zajema goriva z optimalno dolžino razdelilnika ter z uporabo optimizacije premera šob za zajem goriva.

Toyotin 1,0-litrski motor, ki ga vgrajujejo v modele Aygo, iQ in Yaris, so sodniki ocenili kot „enega od treh najprijetnejših in varčnejših motorjev s prostornino manj kot en liter, ki poganja štirisedežnik” in „… še vedno edini, ki lahko zmaga v tej kategoriji”. Dodali so še: „Ta trivaljnik ima moč in navor za zagotavljanje prijetne vožnje po mestu, najboljša pri njem pa je zelo zelo majhna poraba goriva.”

Nagrade za motor leta – vrsta priznanj za Toyoto

1999 Najbolj okolju prijazen: Toyota hibrid (Prius prve generacije)

Manj kot liter prostornine:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja